19 ноември 2009

Намаляват стипендиите в СУ

Докато си боледувам в нас, колеги от други факултети ми изпратиха не особено приятната новина, че от 3000 стипендиите в СУ се намалят на 1800, като размерът им остава неизвестен. Във форума на СУ и съответно в Facebook тече дискусия за тези промени и евентуални студентски протести. Ето линка:



Знам, че много от вас ще ме обвният в болен идеализъм и ще кажат, че нищо не може да се направи. Не е така. Може да не променим решението на Академичния съвет, разните му там министерства, отговарящи за стипендиите.
Това, което ще променим е себе си. Мнението, че на студентите днес не им пука за нищо. Че ни все тая за университета, за традициите, за всичко освен да завършим и да си вземем дипломите.
Аз не взимам стипендия и не смятам, че тук става дума само за пари.
По-скоро е за онова нещо, което наричаме академичен дух.
СУ ни призовава редовно да пазим традициите и да ги надграждаме, а вместо това се излага с допълнителни приеми, идиотски промени в правилниците.
Да, по време на криза трябва да се пести. Но точно от пари за образование ли?

3 коментара:

  1. Страхотен текст! Абсолютно съм съгласен с авторката, аз също тази година не взимам стипендия, но въпросът е принципен! Как така все за образование пари няма... Може ли да публикуваме статията на сайта си?

    ОтговорИзтриване
  2. Да, може, но ни цитирайте коректно, моля :)

    ОтговорИзтриване